بیتوجهی به اطلاعات و اهداف مخاطبین، قابلیت استفاده ضعیف، عملکرد های اضافی و اشتباهات دیگر باعث خواهد شد حتی اگر شما یک تیم پر انگیزه ، یک بازار امیدبخش و یک بودجه پایدار هم داشته باشید، برنامه ی شما با شکست مواجه شود. مثالهای متعدد زیادی را میتوان نامبرد که به خاطر برخی اشتباهات همه چیز تمام شده است و پروژه سقوط کرده است.
تیم ما روی تعداد زیادی از پروژهها کار کردهاست و بسیاری از تصمیمات اشتباهی که توسط مشتریان گرفته شدهاست را دیده و تجربه کرده است. من میخواهم در مورد این اشتباهات به شما هشدار دهم . به هر حال ، همیشه بهتر است از اشتباهات دیگران درس بگیرید تا خودتان آنها را امتحان کنید. در این مقاله ، میخواهیم رایجترین اشتباهاتی که در حوزه توسعه برنامه کاربردی تلفن همراه وجود دارد را به شما نشان دهیم. برای اجرای موفقیتآمیز یک پروژه ، باید سعی کنید از آنها دوری کنید.
ممکن است ایدهای درباره آنچه برنامه شما باید انجام دهد، داشته باشید و حتی آن را در بازار کاملا ً جدید و بالقوه تصور کنید. با این حال , اگر این ملاحظات شما با تجزیه و تحلیل مناسب همراه نباشد , تنها یک ایده ی تایید نشده و نسنجیده خواهد بود. به طور کلی ، این مساله خودش را در طول فرآیند توسعه حل نخواهد کرد.
علاوه بر این ، شما ریسک ایجاد محصولی را میپذیرید که هیچکس واقعا ً به آن نیاز ندارد و یا قبلا ً محصولات بهتری در بازار برای آن وجود دارد. با این حال ، شما هنوز باید به سازندگان و طراحانی که پروژه ی شما را تولید میکنند پول پرداخت کنید.
تولید یک محصول جذاب به تنهایی کافی نیست. شما باید دقیقا ً بدانید برای چه کسانی این محصول را تولید میکنید. اگر مخاطب هدف خود را نشناسید ، تلاش شما منجر به شکست محصول در بازار میشود و یا در اغلب موارد هزینه های زیادی را برای تولید و اصلاح برنامه متحمل میشوید.
تقاضاهای کاربران هدف همیشه برنامه ای است که نیاز های آنها را به بهترین شیوه رفع کند. بنابراین شناسایی و تجزیه و تحلیل اهداف مخاطبان هدف در مرحله اولیه توسعه برنامه کاربردی تلفن همراه بسیار ضروری است .
هنگام انتخاب یک پیمانکار ، مشتریان همیشه بر روی سطح قیمت ها تمرکز دارن . آنها ندانسته به این رویکرد متوسل میشوند : " من اینجا کمتر پول پرداخت میکنم و به همان نتیجه دلخواه خواهم رسید". در واقع ، مشتریان همیشه دقیقا ً به همان چیزی دست خواهند یافت که برای آن پول پرداخته اند. در انتخاب یک شرکت نرمافزاری که آشکارا با قیمت شکنی درگیر است، مشتریان در وهله اول کیفیت را از دست میدهند.
طراحی نامطلوب، عملکرد نادرست و معیوب نرمافزار توسعهیافته به طور کلی منجر به مشکلات زیادی برای شما خواهد شد یا حتی باعث میشود به اهداف خود دست پیدا نکنید. انتخاب یک پیمانکار یک تصمیم مهم است. عوامل زیادی را برای این انتخاب باید در نظر بگیرید.
برای برآورد صحیح و تعیین مهلتهای زمانی، توسعه دهندگان باید به دقت پروژه را بررسی کرده و تمام جزئیات را به طور کامل بررسی کنند. این کار زمان میبرد. اگر بر ارزیابی فوری پروژه اصرار دارید، وقتی که زمان فرآیند توسعه برنامه، بودجه و مهلتهای تعیین شده سه برابر شدند شگفتزده نشوید.
باید قبول کنید که یک محصول با کیفیت همیشه زمان زیادی برای توسعه صرف میکند. اگر در مورد اپلیکیشن موبایل صحبت کنیم، زمان لازم برای توسعه آنها، حتی تحت شرایط مطلوب، معمولا ً چند ماه است.
به جای اامات فنی ، گاهی اوقات مشتریان یک طراحی آماده شامل ۱۰ تا ۱۲ صفحه را فراهم میکنند و فکر میکنند که همه چیز به هر حال روشن است. متاسفانه ، توسعه دهندگان برنامه شما دارای قابلیت تلپاتی نیستند و اگر مشخصات فنی را در اختیار آنها نگذارید نمیتوانند محصول خوبی را به شما تحویل دهند.
تمام حالات و سناریوهای برنامه باید به وضوح در مشخصات فنی روشن باشند و در طراحی برنامه مفصل توضیح داده شوند. هر قسمت گمشده میتواند زمان و هزینه توسعه پروژه را افزایش دهد.
ویژگی های زیادی برای برنامه وجود دارد که در همان مراحل ابتدایی انتشار برنامه به آن نیازی نیست و شاید بعد ها به آنها توجه شود. در نتیجه ارائه همه ویژگی ها در همان نسخه اول، بهترین راهحل نخواهد بود . با انجام این کار, زمان توسعه را افزایش میدهید، بار اضافی را زیاد میکنید و راهاندازی محصول واقعی را به تاخیر میاندازیم.
خیلی خوب است که هدف و مفهوم برنامه را به وضوح درک کنیم و از تحمیل بار به کاربران با ارائه عملکردهای پیچیده اجتناب کنیم. این یکی از رایجترین اشتباهاتی است که برنامه های زیادی با آن درگیر هستند.
علاوه بر اینکه باید توجه خود را بر قابلیت های مهم برنامه متمرکز کنیم , باید به ویژگی های کاربرپسندانه ی برنامه خود نیز اهیمت دهیم. عدم توجه به مسایل مربوط به سهولت استفاده، منجر به کاهش محبوبیت برنامه کاربردی شما میشوند. علاوه بر این ممکن است با واکنش افرادی که برای اولین بار برنامه شما را نصب میکنند روبه رو شوید و آنها سریعا برنامه شما را پاک کنند.
اول از همه باید درک کنید که برنامه برای چه کسی طراحی شدهاست. دوم باید وظیفه وظایفی که قرار است برای کاربران انجام شود را درک کنید. سپس با فهم موارد بالا میتوانید برنامه خود را به مسیر درستی هدایت کنید.
تست یک گام مهم در توسعه برنامههای کاربردی تلفن همراه است . توصیه میشود که تست به طور منظم انجام شود. با استفاده از این رویکرد، شما شانس بیشتری برای اصلاح بسیاری از کاستیها خواهید داشت.
آزمایش منظم به زمان و تلاش زیادی احتیاج دارد و به همین دلیل است که برخی از مشتریان این مرحله را نادیده میگیرند، اما نادیده گرفتن این مرحله شما را با مشکلات بیشتری در آینده مواجه میکند. هر ساله ، از کاربران برای آزمایش برنامههای کاربردی تلفن همراه و بهبود کیفیت آنها استفاده میشود. باید دقت داشته باشید که از تست های مختلفی برای برنامه ی خود استفاده کنید.
تفکر در مورد راه هایی که برنامه شما را در معرض دید کاربران قرار میدهد از اهمیت بالایی برخوردار است. شما باید بدانید چگونه کاربران را جذب کنید و این کار چقدر هزینه خواهد داشت. تعداد کل اپلیکیشن ها در App Store و Google Play فراتر از 4 میلیون است. اگر روش درستی برای شناساندن محصول خود نداشته باشید در این بازار بزرگ شانسی نخواهید داشت.
انتظارات برای اامات کیفیتی برنامههای کاربردی تلفن همراه در حال حاضر بسیار بالا هستند و بودجه توسعه آنها میتواند بسیار زیاد باشد. فرآیند توسعه، نیازمند کار گروهی هماهنگ و تصمیمگیریهای مدبرانه از سوی مشتری است. قبل از شروع کار، لازم است که در مورد مخاطب هدف ، پیشبینی رفتار آنها و سازگار کردن محصول با نیاز های آینده به خوبی فکر کنید. تلاش و نظم در توسعه برنامه های تلفن همراه همیشه راه گشای شما خواهد بود.
منبع:
لرن سورس
درباره این سایت